Festiwal Bach vs Handel – Zamek Odrowążow Kamień Sląski – organizator Ars Chori – Fot. Bruno Fidrych

Podobno od najmniejszych lat przejawiałam zainteresowanie muzyką. Lubiłam śpiewać i tańczyć, mama zapisała mnie na lekcje fortepianu do Ogniska Muzycznego. Później kształciłam się w prywatnej szkole muzycznej oraz PSM I st. Będąc laureatką olimpiady z j. polskiego miałam otwarte drzwi do szkoły średniej. Wybrałam jednak Liceum Muzyczne, był to wspaniały czas, wtedy jeszcze nie sądziłam, że to moja ścieżka zawodowa. Później przyszły studia w kraju i zagranicą, kursy mistrzowskie, stypendia, staże aż w końcu koncerty i własne projekty artystyczne.

Spotkałam na swojej drodze artystycznej wspaniałych nauczycieli i mistrzów, nie tylko wybitnych muzyków, ale także ciepłych, otwartych i dzielących się swoim doświadczeniem życiowym ludzi. Ale po kolei…

Liceum Muzyczne w Krośnie ukończyłam w klasie fortepianu mgr Doroty Skibickiej, następnie los zdecydował, że podjęłam studia klawesynowe w łódzkiej Akademii Muzycznej. Już podczas studiów jako laureatka międzynarodowych kursów mistrzowskich uczestniczyłam w Handel-Akademie w Karlsruhe, Early Music Summer Academy k. Trondheim czy Acedemie Musicale de Villecroze. Uczyłam się u wybitnych klawesynistów jak Huguette Dreyfus, Ketil Haugsand czy Robert Hill. W 2004 roku wyjechałam na studia do Konserwatorium Królewskiego w Hadze gdzie rozpoczęłam naukę w klasie klawesynu i basso continuo Patricka Ayrtona, a później Fabio Bonizzoniego. Kształciłam się także u legendarnego Tona Koopmana. Moje zainteresowania kierowałam wokół tańca barokowego i jego wpływu na muzykę klawesynową. Pobierałam lekcje u znakomitej Marii Angad Gaur współpracując z jej muzyczno-taneczną grupą Nederlands Dance and Music Theater. Czas studiów w Hadze był bardzo intensywny i ukierunkowany także na muzykę kameralną. Zdobywałam doświadczenie akompaniując kolegom – studentom podczas ich lekcji oraz biorąc udział w projektach kameralnych i orkiestrowych uczelni. Odbyłam także staż we Francji w klasie Blandine Rannou (Formation Professionelle de Royaumont). W 2010 roku po przesłuchaniach konkursowych grałam z European Union Baroque Orchestra. Realizując basso continuo występowałam na licznych festiwalach w Polsce, Francji, Anglii, Niemczech, Belgii, Malcie, Portugalii, Włoszech, Holandii, Monako u boku takich artystów jak Christina Pluhar, Lars Ulrik Mortensen, Ton Koopman. To był niezwykle ważny czas zdobywania doświadczenia zawodowego i rozwijania umiejętności gry zespołowej.

Po powrocie do Polski przez kilka lat pracowałam na łódzkiej Akademii Muzycznej jako wykładowca i akompaniator. Był to też okres kiedy na świat przyszły moje dzieci, a ja łączyłam pracę artystyczną z macierzyństwem.

W 2016 roku zostałam laureatką stypendium MKiDN Młoda Polska dzięki któremu zakupiłam koncertowy instrument – dwumanuałowy klawesyn – kopia wg Pascal/Taskin 1769 z pracowni Matthiasa Kramera (Berlin).

Współtworzę zespoły muzyki dawnej: Ensemble Barocum oraz Filatura di Musica. Współpracuję także z baletami dworskimi Cracovia Danza, Sotto le Stelle oraz Polską Operą Królewską.

Uwielbiam kameralistykę. Biorę udział w wielu projektach artystycznych, festiwalach i warsztatach realizując basso continuo zarówno na klawesynie jak i pozytywie. Jako wykładowca i akompaniator jestem zapraszana na Miedzynarodową Letnią Akademię Muzyki Dawnej w Warszawie (kier. art. Agata Sapiecha) czy Early Music Summer Academy w Bertinoro, Włochy (kier. art. Fabio Bonizzoni).

Spełniam się także realizując własne projekty artystyczne. Przez wiele lat współpracowałam z RCKP w Krośnie tworząc Kulturę Wieków Dawnych (cykl koncertów i lekcji artystyczno-edukacyjnych). Stworzyłam także Podkarpacką Letnią Akademię Muzyki (Lesko, Olszanica). Promuje muzykę dawną w regionach oddalonych od większych ośrodków kulturalnych organizując warsztaty tańców dawnych, instrumentalne, koncerty i widowiska taneczno-muzyczne m.in. Z Kulturą w Bieszczady! czy cykl koncertów Filatura w drodze. Jestem także pomysłodawczynią festiwalu 3x Bach! oraz współtwórcą festiwalu Humanismus Carpathicus.

Prywatnie jestem żoną i mamą trójki dzieci, a w życiu kieruje się słowami:

„To co najważniejsze jest niewidzialne dla oczu”.

Zapraszam do współpracy!


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *